Ny blogg

Så, jag heter Sophie och är 17 år och jag har bloggat tidigare på min privata blogg (som jag inte tänker länka här för mamma kommer säkert kolla mina inlägg och ja... ni fattar?). Det var inte direkt någon stor blogg med massa som följde den, men som en liten online dagbok! Mamma tyckte i alla fall att jag satt och skrev på bloggen hela tiden och blev hemskt nyfiken och börja ställa massa frågor: Kan vem som helst se dina inlägg? Är bloggar populära? Är det de här som den där 'blonda Bella' gör? Så ja, jag sa som det var helt enkelt och då blev mamma ännu mer intresserad. Jag orkar inte berätta hela historien, men det slutade i alla fall med att mamma ville starta en blogg för Vinter herrgården. Åh... nu måste jag förklara vad vinter herrgården är också antar jag.

Okej, så min mamma och pappa driver ett slags... Jag antar att man kan kalla det ett hotell. Det är stor herrgård dit människor kan komma för att "uppleva friluftslivets charm och äventyr" och samtidigt "bo komfortabelt i våra rum som erbjuder de moderna bekvämligheter du är van vid". Med andra ord kommer det i princip bara hit massa rika snobbar som pratar om hur de ska bo enkelt men charmigt och gå på fjällvandring och leva friluftsliv. Sen när semestern väl är över har 80% av dom inte kommit så mycket längre än en liten rundtur ute i trädgården och spenderat mesta av tiden på vår spa-anläggning eller suttit uppe på sina rum som har platt-tv, gratis internetuppkoppling och bubbelbad... För att inte tala om stugorna!

Shit, jag måste sluta. Mamma kommer bli skitsur när hon ser det här! Ska jag radera inlägget och börja om? Äh, det var hon som bad mig starta en "personalblogg" och skriva "precis vad jag tycker och tänker". Så ja, det är det här jag tycker och tänker.



P.S. det är inte så mycket till en 'personalblogg' om du bara låter din dotter som bara hjälper till med små sysslor då och då blogga. Du kan ju ge Anita en egen blogg vet ja. Hon har säkert mycket intressant att säga om vad hon hittat när hon städar upp rummen och stugorna efter alla snobbar varit där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0