Måndags kväll: Mii's nya frisyr

Okej, så jag kom till Mii och Mikaels hus någon gång vid 6 och det första jag ser när Mii öppnar dörren är hennes nya kortklippta, blonda frisyr! Att klippa håret pojkkort är väl en rätt stor grej för de flesta. Men om jag säger att Miis pappa är italienare och att hon har mörkbruna ögon och olivfärgad hy kan ni nog förstå att även en platinablond blekningen är rätt så chockerande. Mii har alltid haft sin egen stil som alltid gått mot typ Rock/Punk-hållet så det är inte precis som hon hade långt brunt hår sist jag såg henne.

 

http://blogg.grandsamarkand.se/files/2011/01/Pixiefrisyr1.jpg

Jag google 'pixiefrisyr' för att få en exempel bild på Miis hår och hittade den här bilden som faktiskt inte bara är lik Miis hår, hon på bilden är faktiskt rätt lik Mii hela hon. Håret är inte sådär superplatina blondt, hon har inte mörkbruna ögon eller olivfärgad hy. Men alltså kinderna, näsan och det där lite busiga glimten i ögat. Det är typ Mii på pricken!

 

Jag tror hennes hår alltid varit kortare än axellängd. Jag kommer att redan när vi var små så envisades Mii med att vilja klippa kort. Katja var väl lite besviken men hon brukade oftast ge sig rätt snabbt och säga något som:

 

”Låt ungen ha kort hår om hon nu så gärna vill det, jag får väl nöja mig med att jag fortfarande får fläta Sophies hår”

(För så ofta var jag hos dem och lekte faktiskt)

 

Men mest besviken var Sergio (Miis och Mikaels pappa) som tyckte att små flickor skulle ha långt hår. Låt oss bara säga att Mii helt klart har fått sin envishet från sin pappa så kan ni själva föreställa er bråken. De kunde stå skrika och gräla på varandra hur länge som helst. Medans så gav Katja mig och Mikael färgpennor och papper så att vi kunde sitta och rita medans vi väntade, sen började hon själv baka bullar. Jag vet inte om lukten nybakade bullar på något sätt lugnade Mii och Sergios italienska temperament eller om tiden det tog för bullarna att stå i ugnen av en slump råkade vara exakt tillräckligt med tid för dem båda att bli trötta på att skrika, men hur som helst så slutade de alltid att de båda dom och bullarna anlände till bordet samtidigt. I början satt dom där tyst och tjurade, men Mii och Sergio har alltid haft en speciell relation och efter bara några minuter skrattade dom och skojade med varandra igen. Men iaf, det var inte alls det jag skulle berätta om...

 

Det jag ville komma fram till var att Mii alltid har haft rätt kort hår men aldrig pojkkort och aldrig blonderat. Hon körde på svart ett tag där, men det är ju lite mer inom hennes färgskala om man säger så. Så ja, jag blev lite chockad men på något konstigt viss så funkar det. Det blir liksom en cool kontrast till inte bara henens hudfärg och ögon, utan även till hennes lite hårdare stil med typ läderjacka och svarta kängor. Jag vet inte riktigt hur det funkar, men jag gillar det iaf.

 

Men gud, jag har inte ens kommit innanför dörren än och jag har redan skrivit en hel uppsats? Jag tror jag får ta och dela upp historien mellan flera inlägg faktiskt.

 

P.S. Någon som vet vem tjejen på bilden är? Vore coolt att veta om det bara är den här bilden eller om Mii har en kändis look-a-like liksom :P Jag tror att hon kan vara skådespelerska...?


Kommentarer
Postat av: Mii

Mitt hår är FAN-TAS-TISKT!! Skojar du Sophie? Den där tjejen är inte ett dugg lik mig. Okej, jag frågade Mikael och han sa också tt vi var lite lika -.-'' Dammit... Han säger också att hon heter Michelle Williams. googlar Okej, jag tycker hon är ännu mer olik mig på andra bilder, men jag hade ju tydligen fel med den här bilden så... Men hon har tydligen dejtar Heath Ledger: SCORE!!



Btw... Pappa och jag är fortfarande bra på att bråka. Fast på den tiden kunde vi ju iaf skratta åt saken. Nu är han en idiot 24/7

2012-05-18 @ 00:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0