Mamma läste mina inlägg...

Det var ett tag sen jag skrev på den här bloggen, men det har inte funnits något att blogga om. I onsdags åkte vi tillbaks hem igen och jag har haft fullt upp med att packa upp och prata med skolan om mina studier hela helgen. Jag har inte ens haft tid att tänka på den här bloggen och vad jag skrev. Men så igårkväll kom mamma in på mitt rum och ville prata och då fkom jag ihåg hela grejen och fick panik. Jag tänkte att fan, nu ligger jag illa till! Men faktiskt så var hon inte sur alls. Hon sa att hon först hade blivit sur, men sen så hade hon läst det där om att jag inte hade så många kompisar och hur jag kände mig ensam och det hade gjort henne ledsen. Så ja, för att göra en lång historia kort så har jag nu lite spännande nyheter.

Så, vinterherrgården är inte öppen under sommrarna (det är en VINTERherrgård, duh!) men mamma och papap har länge funderat på att starta ett nytt projekt för sommarverksamhet i Stockholms skärgård och (här kommer det viktiga) pågrund av mitt inlägg tänker dom erbjuda sommarjobb under två veckor av byggandet på en nya verksamheten! Alltså, om man inte känner mina föräldrar fattar maninte hur stort det här är, speciellt för pappa. Han litar inte annat än de bästa inom sitt område när han anställer, att han går med på att anställa ungdomar utan erfarenhet... det finns liksom inte! Och det är inte allt, om det går bra med sommarjobben så kanske de till och med kan leda till jobb för ungdomar på Vinterherrgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0